کدامیک از کفش های بسکتبال نایک بهترین انتخاب برای والیبالیست ها می باشند؟

همانطور که می دانید کمپانی نایک کفشی را با عنوان اختصاصی والیبال تولید نمی نماید.این شرکت تولید کننده تجهیزات ورزشی، همیشه در صدر جدول بهترین تولیدکنندگان کفش های بسکتبال دنیا بوده است. درواقع این شرکت های مانند اسیکس ومیزانو هستند که پرچم دار تولید کفش های اختصاصی والیبال در دنیا می باشند.ازان جایی که تعدادی از بازیکنان والیبال .ادامه مطلب  ....

همانطور که می دانید کمپانی نایک کفشی را با عنوان اختصاصی والیبال تولید نمی نماید.این شرکت تولید کننده تجهیزات ورزشی، همیشه در صدر جدول بهترین تولیدکنندگان کفش های بسکتبال دنیا بوده است. درواقع این شرکت های مانند اسیکس ومیزانو هستند که پرچم دار تولید کفش های اختصاصی والیبال در دنیا می باشند.ازان جایی که تعدادی از بازیکنان والیبال ترجیح می دهند که از کفش های بسکتبال نایک به عنوان کفش والیبال استفاده نمایند برآن شدیم تا با تحیق وجستجو در سایت ها ی اینترنتی وبررسی کارشناسان وتجربه بازیکنان برجسته چند نمونه از بهترین کفش های بسکتبال نایک را که جایگزین مناسبی برای کفش های والیبال هستند را به شما معرفی نماییم.

بسکتبال و والیبال ورزشی های هستند که نیاز به انجام حرکات سریع داشته و همواره هردو درگیراجرای پرش های بلند هستند.هرچند بازی کردن با هرنوع کفشی غیر ممکن نیست ،اما انتخاب کفش مناسب در ورزش والیبال بسیارحیاتی ومهم است.تنها چند سانت پرش بیشتر می تواند سرنوشت یک مسابقه مهم را به نفع شما تغییر دهد.هدف بسیاری از بازیکنان پرش های بلند مداوم بربالای تور وزدن ضربات محکم به سمت زمین حریف است.این تها یک حرکت زیبا ونمایشی نیست با این عمل دریافت توپ نیز توسط حریف به سختی انجام خواهد پذیرفت.اما تکرار پرش های بلند مداوم ویک اندازه در طول بازی همواره ممکن نبوده ویک سیر نزولی دارد. این جاست که نقش یک کفش مناسب در کیفیت یک بازیکن والیبال خودرا نشان خواهد داد.زمانی که قوزک،ساق و مفاصل پاهای شما به دلیل اثرات ضربات وارده از زمین بازی به مرورخسته می شود به همان اندازه نیز از ارتفاع پرش های شما کاسته خواهد شد. کف کفش های والیبال بایستی از موادی ساخته شود که بتواند خاصیت بالشتکی وکشش (قابلیت انقباض وانبساط مداوم) عالی راداشته وبه همان نسبت نیزوزنی سبک داشته باشند.کفی بالشتکی ومرغوب یک کفش والیبال  حرکات بازیکن را در سطح سخت زمین های بازی تسهیل نموده وفشارواسترس وارده  برروی زانو ومفاصل را کاهش می دهد.در کل نتیجه این اثرات جلوگیری ازوقوع آسیب دیدگی های احتمالی وانجام حرکات سریع وانفجاریست بدون اینکه بازیکن نگران سر خوردن ناشی از کفی کفش های نامناسب باشد ویا اینکه بخواهد مقداری از انرژی خود را مداوم در حفظ تعادل بدن نماید.

1- کفش نایک لبرون مدل XII

کتانی لبرون XII با یکی از بهترین تکنولوژی های کفی بالشتکی ، از ترکیب  ویژگی های تخت کفش نایک مدل های LUNARLON و ZOOM تولید گردیده است.سرتاسر تخت این کفش ضخیم بوده و از موادی  فشرده به گونه ای ساخته شده است که بهترین حالت بالشتکی را ارائه می دهد در ضمن اینکه ساختمان کفش به شکلی است که به قالب وشکل پاهای شما درآمده وهمیشه حالت قوسی شکل خود را برای حمایت بیشتر از پاها حفظ می نماید. سیستم بستن بند های آن هم باعث می شود که کفش بتواندکاملا اطراف قوزک پاهای شما را فراگرفته و به خوبی از آن حمایت نماید.بسیاری ازآسیب ها زمانی اتفاق می افتد که شما قصد فرود بر روی زمین را دارید.لبرون XII اگر چه یک کفش بسکتبال است اما شما را از این دسته آسیب ها محافظت می نماید.این نمونه یکی از کفش های ایست که با آن می توان هم بسکتبال بازی کرد وهم والیبال

                                                                         

2- کفش های نایک مدل کوبی 

دومین کفش در لیست بهترین کفش های بسکنبال مناسب والیبال کفش های نایک سری KOBE XI ,KOBE MENTALITY II می باشد.این کفش ها دارای وزنی سبک بوده واز تکنولوژی وامکانات نایک LUNARLON در کفی خود بهره می برند.رویه کفش ها ازجنس پارچه ای بسیار مقاوم وباکیفیت است که باعث انعطاف عالی کفش گردیده است.این کفش ها با ساق کوتاه خودامکان اجرای حرکات گوناگونی را به بازیکن داده در ضمن اینکه همچنان به دلیل وجود قابلیتFLYWIRE حمایت لازم وکافی نیز از قوزک پا به عمل می اورد.این قابلیت با کمک به محکم بسته شدن  بند کفش ها  به خوبی اطراف پاها را به پوشش می دهد.کشش (انقباظ وانبساط)کفش عالی بوده وباعث تسهیل حرکات بازیکن می گردد.سبکی وانعطاف کفش این امکان رابه بازیکن می دهد که تا حدامکان سریع وچابک باشد.بازیکنان والیبال معمولااحتیاج به کفش های سبکی دارند که بتواند از پاشنه پاهایشان هم محافظت نماید.کفش کوبی هر دوی این خاصیت ها راداراست.

  

                         

3- کفش نایک هایپردانک

نایک هایپردانک ازهمه نظر یک کفش عالیست.این کفش از خاصیت بالشتکی کفش های سری zoom بهره برده و قابلیت کشش کفی آن ترکیبی از کفش های DIAMOMN  و HERRINGBONE می باشد.این قابلیت ثبات وپایداری بازیکن را هنگامه اجرای حرکات در جهات مختلف ساپورت می نمایداگر شما یک بازیکن والیبال باشید همواره مجبورید به سرعت مسیرتان را تغییر دهید. این کفش همچنین مناسب دایو و دفاع ضربات محکم وسریع می باشد.این مدل کفش ها تحرک و پویایی لازم را برای انجام اینگونه ضربات سریع فراهم می نماید.این کفش دارای ساقی  بلند است که به خوبی اطرف قوزک پاها را فراگرفته و احتمال آسیب های این ناحیه از پا را کاهش می دهد. در واقع به این معنی که اگر بازیکنی هستید که همواره در معرض صدمات قوزک پا هستید این یک گزینه عالیست.این کفش مجهز به قسمت ZOOM  در پاشنه هاست که موجب محافظت این ناحیه در برابر اثرات فرود بر سطح سخت زمین بازی می گردد. به طور کلی این یک مورد مناسب برای والیبالیست ها می باشد چون علاوه بر وزن سبکی که  دارد حمایت لازم را از قوزک پا در برار آسیب های احتمالی می نماید.

 

 

           

 

 

تهیه گردیده توسط تیم کارشناسی فروشگاه گلداسپرت (کپی مجاز با ذکرمنبع)