چگونه بهترین انتخاب یک کفش والیبال را داشته باشید

روزگاری کتانی های ورزشی با کف ها لاستیکی را کفش والیبال می گفتند ونه بیشتر.اما اکنون ما در عصر جدیدی از کفش های والیبال هستیم.پیشرفت تکنولوژی با ساعت ها کارتحقیقاتی و پژوهشی ترکیب شده تا جایی که این کتانی ها ی ورزشی معمولی به تجهیزات ضروری ورزش والیبال تبدیل گردیده اند.ادامه مطلب ...

(توضیح: دراین مقاله منظور کفش والیبال،کفش های اورجینال ساخت برندهای معتبرمی باشد ونه کفش های که به عنوان کپی وهای کپی در بازار به فروش می رسد.این گونه کفش ها دراین طبقه بندی قرار نمی گیرد)

روزگاری کتانی های ورزشی با کف ها لاستیکی را کفش والیبال می گفتند ونه بیشتر.اما اکنون ما در عصر جدیدی از کفش های والیبال هستیم.پیشرفت تکنولوژی با ساعت ها کارتحقیقاتی و پژوهشی ترکیب شده تا جایی که این کتانی ها ی ورزشی معمولی به تجهیزات ضروری ورزش والیبال تبدیل گردیده اند. حتی با وجود تعداد برند های تولید کننده و تنوع مدلهای موجود هنوز انتخاب مناسب ترین گزینه می تواند کار دلهره آوری باشد. مسلما نظر و سلیقه شخصی اولین اولویت اتنخاب یک کفش است.اما آگاهی به مشخصات کلیدی کتانی هایوالیبال شاید بتواند در محدود کردن جستجوی شما برای بهترین ومناسب ترین گزینه کمک نماید.در این جا چهار مشخصه اصلی که هر کفش والیبال باید داشته باشد توضیح داده شده است.

خاصیت بالشتکی و جذب و دفع ضربه :  این یک خاصیت ضروریست اگرکه هر روز تمرین یا بازی می کنید و یا در یک تورنومنت شرکت دارید.اگر یک کفش والیبال راحت نباشد به شخصه میدانید که چه برسرپاهای شما خواهد آورد.درد وخستگی پاها می تواند باعث احساس خستگی شدید بازیکن زودتر از حد معمول گردد. این شرایط گزینه مناسبی برای یک عملکرد اپتیمال نیست.

پایداری : پایداری و ثبات کفش های والیبال دربرابرفشار ونیروهای که کلیه جهات برآن وارد می گردد تقویت شده است.راست،چپ،جلو،عقب،بالا وپایین.شما نمی دانید توپ شما را به کجایی زمین بازی خواهد برد.این دلیلی است که شما نمی توانید هر کفش را برای بازی کردن بپوشید.کفش های ورزشی قدیمی پایداری خوبی در حرکات رو به جلو دارند.اما در حرکات جانبی که شما در رشته ورزشی والیبال به آن احتیاج پیدا خواهید کرد حرفی برای گفتن نداشته در ضمن اینکه  احتمال آسیب دیدگی قوزک پا در این حالت نیز وجود خواهد داشت.خوب روشن است که کفش های مخصوص والیبال نیز 100% شما را از آسیب دیده گی مصون نخواهند داشت اما پایداری واستحکام این نوع کفش ها قطعا در کاهش احتمال وقوع اسیب دیدگی در هنگامه حرکات جانبی بدن به شدت کاهش خواهد داد.

تنفس : به این معنی که این خاصیت به خوبی پاهای شما را در خلال تمرین،بازی وعرق کردن های شدید بدن خشک وخنک نگه می داردقرار گیری استراتژیک مواد توری شکل در ساخت کفش این اجاز ه را به هوامی دهد که در درون کفش جریان داشته باشد.جنس این مواد به گونه ای بهبود و ارتقا یافته که ضمن اینکه باعث کاهش رطوبت در کفش می شود،چیزی از دوام  واستحکام آن کاسته نمی گردد.پاهای خشک تر وخنک تر باعث عملکرد بهتر بازیکنان خواهد گردید.    

سبکی وزن : شرکت های سازنده کفش های والیبال اقدامات بزرگی در توازن بین دوام و سبکی وزن کفش انجام داده اند.شما هرگز نمی خواهید یک جفت کفش سنگین در هنگام پرش  ویا با سرعت دویدن شما را به راحتی متوقف سازد.شما به کفشی احتیاج دارید که در هر نوع حرکتی به سرعت پاسخگوی شما باشد.این درواقع دلیل است که کتانی های والیبال را بدون اینکه از استحکام ودوام آنها کاسته گردد سبک می سازند.

در نظر داشته باشید که عموم کفش های مخصوص والیبال  هر چهار خاصیت ذکر شده را یدک می کشند اما مسلماشرکت سازنده و شکل کفش نیز در می تواند عامل مهمی در انتخاب آن باشد.آگاهی از این امر که  کدام مشخصه از دیگر مشخصات برای شما مهم تر باشد کمک شایانی درانتخاب یک کفش مناسب برای شماست.اگرخاصیت بالشتکی ، پایداری واستحکام یک کفش برای شما مهم است اسیکس برندی است که تمرکز بیشتری بر روی این زمینه در ساخت کفش های خود انجام می دهد.اما آنچه که میزانو اذعان داشته است اینست که آنها تلاش کرده اند که کفش های والیبال خود را سبک تر وبا قابلیت تنفس بیشتری  ارائه نمایند.پس اگر این گزینه مد نظر شماست می توانید با خیالی آسوده میزانو را انخاب نمایید. یک کفش والیبال تخصصی بسیار بیشتر از یک کتانی ورزشی است.ویژگی های دیگری نیز وجود دارند که فقط مختص یک مدل کفش خاص است.برای خریدی مطمئن شما باید توضیحات سازنده هر کفش را به دقت مطالعه کرده ویا با فروشندگان مجرب مشاوره نمایید. در دنیایی کفش های اورجینال کفشی به عنوان کفش خوب یا بد وجود ندارد.هر کفشی برای بازیکنان و پست بازی آنها ارائه گردیده است.

این مقاله برای کمک به شما برای هر چه دقیق تر انتخاب کردن کفشی مناسب توسط تیم کاشناسی فروشگاه گلد اسپرت تهیه گردیده است.در ضمن اینکه با تماس با کارشناسان مجرب ما واخذ مشاوره می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.