با جدیدترین کفش ورزشی آدیداس که با فناوری چاپ سه بعدی تولید شده است آشنا شوید

فناوری چاپ سه بعدی تا کنون ثابت کرده است که در بسیاری از عرصه ها که شامل تولیدات مرتبط با سبک زندگی مصرف کنندگان نیز می شود می تواند مفید فایده باشد

بعنوان مثال، آدیداس در سال های اخیر مشغول کار بر روی تولید کفش های ورزشی با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی بود که در نهایت به معرفی طرح مفهومی Futurecraft 3D در سال 2015 انجامید. اما این کمپانی آلمانی قصد ندارد فعالیت خود در این حوزه را در همین جا متوقف کند. امروز، آدیداس اعلام کرد که به زودی فروش نخستین کفش های ورزشی تولید شده توسط فناوری چاپ سه بعدی را، البته به تعداد محدود آغاز خواهد کرد. در ادامه با تک شات همراه باشید.
این کفش که 3D Runner نامگذاری شده، از طراحی مشابه کفش هایی برخوردار است که آدیداس به برندگان مسابقات دو و میدانی در طی المپیک 2016 ریو هدیه داد. در بخش رویی این کفش که مشکی رنگ است از فناوری پرایم نیت استفاده شده، فناوری که پیشتر در Yeezys یا Ultra Boosts هم دیده شده بود. بخش میانی کفه با استفاده از مواد چاپ سه بعدی ساخته شده که مشخصه اصلی این کفش است. متاسفانه، این کفش فقط در نیویورک، لندن و توکیو و به قیمت 333 دلار عرضه خواهد شد.
به گفته کمپانی آدیداس:
این کفش از ساختار مهندسی شده سه بعدی برخوردار است که در مناطقی که تحت فشار زیادی خواهند بود متراکم تر بوده و در مناطق کم فشارتر از تراکم کمتری در بافت برخوردار است. این ساختار دستیابی به بالاترین سطح عملکرد را ممکن می سازد. 3D Runner همچنین از پاشنه ای که با چاپ سه بعدی تولید شده برخوردار است که به قسمت میانی کفه کفش پیوسته است و بدین ترتیب نیاز به استفاده از چسب یا دوخت را برطرف کرده است. مزایای این ویژگی شامل انعطاف پذیری، تطابق پذیری و حمایت بیشتر است. رویه ی برخوردار از فناوری پرایم نیت نیز سبک متفاوت و عملکرد بهتر را تضمین می کند.
علاقمندانی که در شهر نیویورک زندگی می کنند می توانند سفارش خود را از طریق اپلیکیشن Confirmed آدیداس که در دو نسخه اندروید و iOS در دسترس است ثبت کنند. خریداران سپس برای دریافت کفش های خود باید به فروشگاه فیزیکی آدیداس در نیویورک مراجعه کنند. ساکنین لندن و توکیو نیز روز پنجشنبه 15 دسامبر، 25 آذر، شانس خرید این کفش را خواهند داشت. شاید قیمت 3D Runner به نظر زیاد بیاید، اما واقعیت این است که همین محصول بعدها با قیمتی چندین برابری در بازار عرضه خواهد شد.

منبع : سایت دیجی نیوز