تکنولوژی خلاقانه WAVE در کفش های میزانو

تقریبا هر یک از برند های اصلی تولید کننده کفش های دویدن از یک تکنولوژی خاص در قسمت میانی کفش استفاده می کند....

تقریبا هر یک از برند های اصلی تولید کننده کفش های دویدن از یک تکنولوژی خاص در قسمت میانی کفش استفاده می کند. این ویژگی بر نرمی کفش می افزاید و سطح پشتیبانی از پا را افزایش می دهد. تکنولوژی Wave میزانو در تمامی کفش های میزانو به کار گرفته شده است، و 2 وظیفه دارد: اضافه کردن نرمی (خاصیت ضربه گیری) و افزایش پشتیبانی از پا.

این فناوری نخستین بار در سال 1997 در بازار آمریکا معرفی شد، و سریعا به عنوان یکی از خلاقانه ترین و پیشرفته ترین تکنولوژی ها در بین برند های مشهور شناخته شد. بیشتر دوندگان از وجود این ویژگی در کفش ها میزانو آگاه هستند،‌ اما از عملکرد و تاثیرات آن اطلاعات کاملی ندارند. این سوال در ذهن بسیاری از ورزشکاران است؛ این تکنولوژی چیست و به چه دردی می خورد؟

Wave در همه کفش های میزانو وجود دارد. در بیشتر کفش ها، در عقب کفش نزدیک میانه کفش تعبیه شده است (به عنوان ضربه گیر) یا در تخت کفش (لاستیکی که در تماس با زمین است) قرار گرفته است. در کفش های بسیار پیشرفته میزانو، Wave از عقب 
کفش شروع می شود و به جلوی کفش ختم می شود تا یک حمایت و ضربه گیری جامع بوجود آورد. وقتی کفش های میزانو را بررسی می کنیم، به این موضوع پی می برید که صفحات Wave طراحی ای ماند موج دارند. در مراحل تولید، شکل صفحات Wave می تواند چندین شکل مختلف باشد. شکل و طراحی Wave تاثیر زیادی بر میزان پخش نیروی وارده بر کفش و ضربه گیری میانه پا دارد. پخش شدن نیروی عکس العمل زمین در مساحت بیشتر،‌ به شما اجازه می دهد تا انرژی پاها را بیشتر ذخیره کنید و در ناحیه میانی پا احساس کوفتگی نکنید. ما ادعا نمی کنیم که پوشیدن کفش های میزانو باعث افزایش سرعت دویدن شما می شود، اما به طور قطع می گوییم که دویدن شما راحت تر و طولانی تر می شود. یکی دیگر از مزیت های کفش های Mizuno Wave حمایت و پشتیبانی از پا است. تکنولوژی Wave باعث ایجاد نیروی چسبندگی در قوس پا می شود و پای شما را در مرکز کفش نگه می دارد.
 
از آنجایی که Wave با روش های متنوعی شکل می گیرد، این خاصیت به میزانو اجازه می دهد که چندین نوع از صفحات Wave را در کفش هایش به کار ببرد. بعضی از صفحات Wave حمایت بیشتری ایجاد می کنند، در حالی که بعضی ها به ایجاد خاصیت ضربه گیری تمایل بیشتری دارند و باعث پخش شدن نیروی عکس العمل زمین می شوند. با وجود این اختیارات، میزانو این فرصت را پیدا می کند که یک تجربه بی نظیر دویدن را برای شما فراهم کند، طوری که لمس این تجربه در کفش های متفاوت متنوع باشد.

 

انواع Wave

Wave موازی: این تکنولوژی در کفش های خنثی به صورت Wave Rider، Wave Sayonara، Wave Hitogami و Wave Enigma یافت می شود. شکل و ظاهر Wave موازی برای ایم طراحی شده است که با حرکت طبیعی پای شما کار کند، این خاصیت برای پاهایی مناسب هستند که نیاز به پشتیبانی زیادی ندارند. این ساختار اثرات منفی دویدن را در مرکز پا خنثی می کند.

Fan Wave: این ساختار با نام های Wave Inspire و Wave Paradox در کفش های میزانو تعبیه شده است. این ساختار حمایت بیشتری را در نقاطی ایجاد می کنند که احتمال تغییر ظاهر کفش توسط پا وجود دارد (برای افرادی که پاهایشان خیلی طبیعی نیست). صفحات Wave از ساختار های موجی با ارتفاع های متفاوت ساخته شده اند و باعث پایداری پا در کفش می شوند. ساختار Fan Wave تا حد زیادی ظاهر طبیعی کفش را حفظ کرده و از پیچش پاها جلوگیری می کند.

Infinity Wave: این ساختار به صورت Wave Prophecy و Wave Creation در کفش های میزانو یافت می شود. این تکنولوژی تجربه یک دویدن بی نظیر و پربازده را ایجاد کرده و دوام کفش را نیز افزایش می دهد. اگر میانه کفش دارای خاصیت مکانیکی کاملی باشد، کفش تحت تاثیر نیروی های خارجی قرار نمی گیرد - این یعنی ایجاد خاصیت ضربه گیری و افزایش دوام کفش های از جنس فوم. در کفش های میزانو حتی فوم های نیز با تکنولوژی Wave (صفحات Wave) عوض شده اند. کم نظیری تکنولوژی Wave شما را به دونده ای خاص تبدیل می کند، و یک تجربه دویدن بی نظیر در کفش های میزانو یافت می شود.
 
باز پخش از سایت مارکستان